Виховна робота


Школа — це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота планується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між поколіннями. Важливу роль у цьому відіграє виховна робота.

Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. Пріоритетним у виховній роботі школи є:
  - реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
  - залучення молоді до національної та світової культури;
  - збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
  - виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
  - забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Педагогічна практика виробила різноманітні форми позакласної виховної роботи.
Форми виховної роботи — варіанти організації виховного процесу, композиційна побудова виховного заходу.
До них належать класні години, етичні бесіди, зустрічі з відомими людьми, екскурсії, обговорення книг, читацькі конференції, диспути тематичні, розважальні, вечори і ранки, свята, змагання (спартакіади), турніри, виставки, конкурси, колективні творчі справи та ін.
Година спілкування. Як одна з форм позакласної виховної роботи, вона передбачає створення оптимальних умов для продуктивного спілкування класного керівника з учнями з метою формування у них соціальної зрілості. Дбаючи про ефективність класної години, класний керівник перед її проведенням має подумати над питаннями: «Якою вона буде? Кому потрібна вона — педагогу чи учням? Які можливі результати?». Відповіді на ці питання визначально вплинуть на вибір теми години спілкування, особливості її підготовки та проведення.
Готуючись до години спілкування, настроюючи себе на непросту, але відверту, взаємодовірливу розмову, мав би зважати на такі рекомендації:
— години спілкування мають бути систематичними;
— на розгляд учнів бажано виносити цікаві, актуальні для них питання;
— не варто влаштовувати на годинах спілкування педагогічного аналізу діяльності учнів впродовж значного проміжку часу;
— проведення години спілкування має відбуватися за чітким планом, у мажорному тоні спілкування;
— слід заохочувати учнів до вільного висловлювання думок, не дорікаючи їм за помилковість суджень, враховувати їх соціально-психологічні особливості, створювати умови для подальшого розвитку школярів у процесі вільного спілкування;
— не допускати ігнорування запитань учнів, вислуховувати їх відповіді, виявляти терпимість, залучати всіх учнів до розмови, не залишаючи поза увагою несміливих;
— цікавитись інтересами учнів для визначення подальших тем класних годин, проводити їх не тільки у школі, а й у музеях, на природі, за місцем роботи батьків та ін.
Етична бесіда. Ця форма виховної роботи спрямована на формування в учнів умінь і навичок моральної поведінки, оволодіння загальнолюдськими і національними морально-духовними цінностями.
Інформацію про моральні норми діти отримують в сім'ї, на уроках, із засобів масової інформації тощо. Але цей процес здебільшого стихійний, не сприяє формуванню стійких переконань. У дітей під впливом різних чинників нерідко виникають хибні уявлення про моральні цінності. Тому в навчально-виховній роботі необхідно надати цьому процесу системності, науковості, щоб сформувати в дітей надійні засади моральних цінностей.
Цій меті служать етичні бесіди, в основі яких — використання діалогу. Вони сприяють узагальненню дитячих спостережень, вражень і переживань, певних знань морально-етичних норм, що сприяє поступовому сходженню особистості до нових моральних якостей.
У системі підготовки і проведення етичних бесід важливим є дотримання певних методичних правил:
— бесіди проводить класний керівник або вихователь групи подовженого дня;
— тривалість бесіди залежить від віку учнів: 1—4 класи — 25—30 хв., 5—7 класи — 30—40 хв., 8—11 класи — до 45 хв.;
— підготовка до бесіди має тривати 5—6 днів;
— тема бесіди залежить від віку учнів, рівня підготовки колективу, взаємин у колективі, соціально-економічних умов у суспільстві;
— організація бесід відбувається за такими основними етапами: підготовчий, проведення бесіди, наступна діяльність школярів, оцінювання вчителем рівня сформованості в учнів моральних норм і навичок;
— необхідне залучення усіх дітей до висловлення власних думок щодо певних моральних понять;
— слід використовувати цікавий матеріал, задіювати різні педагогічної прийоми, які б спонукали школярів до активної емоційно-розумової діяльності;
— потрібно продумувати план бесіди, давати учням конкретні завдання на етапі підготовки до неї, які викликали б у них інтерес;
— аналізувати вплив бесіди на поведінку вихованців, класного колективу загалом;
— продовжувати роботу над проблемами, що обговорювались під час бесід.
У розвитку школярів настає період, коли їх вже не задовольняє інформація класного керівника про правила і норми поведінки. Із зростанням рівня їх соціального розвитку формуються такі важливі якості, як самооцінка, критичність, соціальна активність, прагнення самостійна розібратися у складних моральних питаннях, здатність до філософського осмислення дійсності. Тому старшокласники більш схильні до участі у диспутах — усних публічних обговореннях наукових, політичних, моральних проблем з метою пошуку істини.
Зустрічі з відомими людьми. Мета їх може бути різною: профорієнтаційна (запрошують представників різних професій, викладачів вищих навчальних закладів), розвиток моральних, громадянських якостей (зустрічі з ветеранами війни, праці, спорту, мистецтва) тощо.
Обговорення книг, читацькі конференції. Влаштовують їх для пропаганди художньої та науково-популярної літератури серед учнів, активізації їх самостійності в оцінних судженнях, думках. Під час підготовки до них учні працюють над виступами з певних проблем (на матеріалі одного або кількох творів, творчості письменника, літературної або наукової проблеми). На конференції учні виступають з доповідями, повідомленнями, в яких висловлюють своє ставлення до твору або проблеми, ставлять інсценівки або переглядають уривки кінофільму. Підбиваючи підсумки, вчитель зосереджує їх увагу на найважливіших аспектах проблеми.
Виставки. Їх присвячують досягненням учнів в гуртках дитячої творчості та на уроках праці, у сфері образотворчого мистецтва, результатам краєзнавчих, туристичних походів. Екскурсоводи-школярі демонструють експонати, відповідають на запитання, організовують обмін досвідом.
Масові свята. Організовують як дні, тижні, місячники підвищеної уваги до поезії, музики, театру, кіно, дитячої книги тощо. У них беруть участь всі учні школи. Під час таких свят традиційно відбуваються зустрічі з письменниками, художниками, композиторами.
Змагання. Спрямовані вони на стимулювання інтересів, здібностей учнів, сприяють підвищенню їх активності. Фізкультурно-спортивні змагання (класні, шкільні, міжшкільні) пропагують спорт, здоровий спосіб життя. Їх оздоровчо-виховний ефект залежить від ретельної підготовки, врахування можливостей, стану здоров'я кожної дитини.
Конкурси, олімпіади. Проводять для виявлення талантів, розвитку творчих можливостей дітей. Конкурси (дитячого малюнка, художніх робіт, технічних конструкцій), олімпіади (з навчальних предметів) організовують за певним графіком, заздалегідь повідомляють про це учнів. Переможців оголошують публічно, відзначаючи їх успіхи на урочистій лінійці.
Всебічний розвиток людини, що є головною метою виховання, охоплює розумове, моральне, трудове, естетичне й фізичне виховання в їх нерозривному зв'язку, взаємозалежності та взаємозумовленості. Кожен з цих напрямів має свій зміст і конкретні завдання.

Завдання розумового виховання:
·         Озброєння учнів знаннями основ наук.
·         Формування наукового світогляду.
·   Оволодіння основними розумовими операціями (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація).
·         Вироблення вмінь і навичок культури розумової праці.
Завдання морального виховання:
·         Формування в учнів моральних понять, поглядів і переконань.
·         Виховання моральних почуттів.
·         Вироблення навичок і звичок моральної поведінки.

Завдання трудового виховання:
·         Психологічна підготовка особистості до праці.
·         Практична підготовка до праці.
·         Підготовка школярів до свідомого вибору професії.

Завдання естетичного виховання:
·         Формування естетичних понять, поглядів і переконань.
·         Виховання естетичних почуттів.
·         Виховання потреби і здатності створювати прекрасне в житті та мистецтві.
          
          Завдання фізичного виховання:
·   Виховання здорової зміни, бажання спілкуватися про своє здоров”я, постійно займатися фізичною культурою і спортом.
·         Підготовка до захисту Батьківщини, оволодіння для цього прикладними видами спорту.
·         Підготовка до фізичної праці, виховання працездатності.

Напрямки виховної роботи:
  • Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
13 жовтня 2015 року в нашій школі відбулося свято, яке присвячене Дню захисника України.

















1. Виховний захід "Прийди до серця, Україно, благослови добром мене" (класний керівник Ткаченко О.О.)




2. Історичний екскурс "Моя Україна" (класний керівник Ткаченко О.О.)
3. Година спілкування "Україна - моя рідна батьківщина" (класний керівник Ткаченко О.О.)
4. Перший урок на тему: "Україна - єдина країна" (2014-2015 н.р., класний керівник Ткаченко О.О.)
5. Перший урок на тему: "Ми - нація єдина" (2015-2016 н.р., класний керівник Ткаченко О.О.)





8. Виховний захід "Що я знаю про Україну?" (класний керівник Компанієць Л.В.)
9. Виховний захід "Ми - українці, ми - за мир!" (класний керівник Пономаренко Р.В.)









10. Бесіда з елементами гри "Правова культура учнів" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
11. Урок державності "Державні та народні символи України" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
12. Проект "Край, в якому ти живеш" (класний керівник Пономаренко Р.В.)
13. Виховний захід "Чистота мови - чистота душі" (Компанієць Л.В., Пономаренко Р.В.)










14. 04 ГРУДНЯ 2015 РОКУ В ХМЕЛІВСЬКІЙ ЗШ І-ІІ СТУПЕНІВ ВІДБУЛАСЯ ЗУСТРІЧ ІЗ БІЙЦЕМ АТО МІРОШНІЧЕНКОМ СЕРГІЄМ ІВАНОВИЧЕМ - ВИПУСКНИКОМ НАШОЇ ШКОЛИ (ПОНОМАРЕНКО Р.В., ШАПОВАЛОВА Н.І.)







 


Ціннісне ставлення до сім"ї, родини, людей.
2. Бесіда "Расизм та ксенофобія. Чия це проблема?" (класний керівник Ткаченко О.О.)
3. Заняття-тренінг "Геть насильство" (класний керівник Ткаченко О.О.)
4. Година спілкування "Доброта ознака сили, а не слабкості" (класний керівник Шаповалова Н.І.)




6. Бесіда "Дерево міцне корінням, а людина - друзями" (класний керівник Поліщук В.В.)
7. Виховний захід "Мамина весна" (класний керівник Поліщук В.В.)
8. Заходи до напряму "Ціннісне ставлення до сім"ї, родини, людей" (класний керівник Поліщук В.В.)
9. Виховний захід "У колективі немає чужої справи" (класний керівник Компанієць Л.В.)
10. Виховний захід "Шануймо старших" (класний керівник Компанієць Л.В.)
11. Виховний захід до Дня Матері (класний керівник Рябокінь Л.А.)
12. Бесіда "Дружба, товаришування" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
13. Свято 8 Березня "Жінка-чарівне слово" (Компанієць Л. В., Пономаренко Р.В.)


























  • Ціннісне ставлення до культури та мистецтва.
2. Година спілкування "Абетка етикету" (класний керівник Ткаченко О.О.)
3. Бесіда "І багата, і чудова українська мова" (класний керівник Ткаченко О.О.)
4. Бесіда "Музика в нашому житті" (класний керівник Ткаченко О.О.)
5. Фольклорне свято "Український ярмарок" (класний керівник Поліщук В.В.)
6. Виховний захід "Від ремесла до творчості" (класний керівник Поліщук В.В.)
7. Виховний захід "Казок країна чарівна" (класний керівник Поліщук В.В.)
8. Заходи до напряму "Ціннісне ставлення до культури та мистецтва" (класний керівник Поліщук В.В.)
9. Усний журнал "Книга скаржиться! Книга дякує!" (класний керівник Компанієць Л.В.)
10. Презентація "Скарби бабусиної скриньки" (класний керівник Пономаренко Р.В.)
11. Вікторина "З якої казки?" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
12. Свято Букварика - 2016 р. (класний керівник Рябокінь Л. А.)































  • Ціннісне ставлення до природи.
3. Година спілкування "Речі берегти - природу любити!" (класний керівник Ткаченко О.О.)
4. Бесіда "Червона книга України" (класний керівник Ткаченко О.О.)
5. Заходи до напряму "Ціннісне ставлення до природи" (класний керівник Поліщук В.В.)
6. Виховний захід "Абетка медицини" (класний керівник Компанієць Л.В.)
7. Екологічний турнір "Природа - наш дім, бережімо його" (класний керівник Компанієць Л.В.)
8. Бесіда "Про що співає земля" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
  • Ціннісне ставлення до праці.
  • Ціннісне ставлення до себе.
1. Бесіда "Наркоманія" (класний керівник Ткаченко О.О.)
2. Година спілкування "Увага! Діти на дорозі!" (класний керівник Ткаченко О.О.)
3. КВК "В гостях у світлофора" (класний керівник Поліщук В.В.)
4. Заходи до напряму "Ціннісне ставлення до себе" (класний керівник Поліщук В.В.)
5. Година спілкування "Як організувати себе" (класний керівник Компанієць Л.В.)
6. Година спілкування "Шкідливим звичками - скажемо ні!" (класний керівник Рябокінь Л.А.)
7. Виховна година "Зовнішній вигляд учнів,культура використання мобільних телефонів" (класний керівник Пономаренко Р.В.)

Немає коментарів:

Дописати коментар